Puszka. A w puszcze…

Idealna dieta nie istnieje i dziwię się, że co sezon dajecie się złapać w nowe "zmiany" na talerzu. Dukan, paleo, samurai czy śródziemnomorska, to tylko podpowiedzi schematów żywieniowych, natomiast faktem jest, że niektóre składniki pokarmowe będą służyły nam bardziej, a inne mniej. Wszystkie wymienione propozycje opierają się na prostych, łatwo przyswajalnych i regionalnych składnikach -

Szybkie jedzenie, długie trawienie.

Lubię gotować, ale programu Master Chef z pewnością bym nie wygrała. Nie spędzam długich godzin w kuchni, chyba, że wymagają tego Święta i dopracowanie smaku ciasta, sałatki warzywnej czy innych niecodziennych potraw. Wielu z Was prawdopodobnie ma podobnie. Ułatwianie w kuchni, mimo wszystko nie powinno być mylone z lenistwem na talerzu. W moim rozumieniu lepiej

Lubię rozmawiać, a najbardziej wtedy, kiedy dzięki Wam mogę zgłębiać mądrości życiowe i dowiadywać się o rzeczach, które nie leżą w granicach mojego czasu. Często wspólne treningi, to niekończąca się opowieść. Bywa, że nie zamyka mi się buzia i opowiadam całą godzinę wspólnego treningowego spotkania. Czasami natomiast jest tak, że to ja jestem słuchaczem. Wspólnie

Po pandemii, zacznij na chillu.

Jutro otwierają kluby, siłownie, sale sportowo rekreacyjne. Cieszycie się? Jestem pewna, że tak.  Trenujący dziś podzielili się na dwie grupy: jedni mieli okazję trenować  w domu przy użyciu sprzętu, który zorganizowali sobie na czas przerwy. Niektórzy mieli plan i pomysł na siebie, inni prosili o pomoc instruktorów prowadzących. drudzy postawili na aktywność in chill  joga/pilates/functional

Jakie czasy, taki trening.

Nikt z nas nie wie kiedy Świat wróci do normy, a patrząc dalej, nie mamy pojęcia jakie obostrzenia będą stanowiły o pracy trenera. Nie chcę czekać, a w związku ze zmianami, które dotknęły sektor usług, w tym także świat sportu i rekreacji, chciałabym przedstawić moją aktualną ofertę na współpracę oraz pracę zdalną.  Moje usługi online

Odżywianie nie równa się jedzenie.

Podstawową przyczyną nadwagi i otyłości jest brak równowagi energetycznej, czyli spożywanie większej liczby kalorii niż potrzebuje lub „spala” organizm. Czas Świąt to jedno, natomiast wydłużający się przestój sportowy jak i lifestylowy, może tą naszą równowagę zaburzyć. Restrykcje społeczne, nakazy i zakazy poruszania się w przestrzeni publicznej, zamknięcie punktów ogólnodostępnej rekreacji ruchowej, zamrożenie zajęć sportowych. Mniej

Przestań walczyć. Skup się na równowadze.

Zdrowie okej? Nie pytam o to fizyczne, bardziej interesuje mnie mentalne. Dziś szczególnie narażeni jesteśmy na stres i wahania hormonalne. Wydaje mi się, że dziś jest dobry czas aby zadbać o wewnętrzny dobrostan. Kortyzol: Kortyzol jest hormonem steroidowym. Określa się go „cichym zabójcą”, ponieważ wzrost jego stężenia w organizmie przyczynia się do powstania szeregu dolegliwości.

Nie ważne w jakim świecie żyjesz. Ważne jaki świat żyje w Tobie.

Internety huczą, a popularyzatorzy zdrowego stylu życia wtórują, nawołując społeczeństwo do opieki nad ciałem. Nurt popieram, ale nie do końca podoba mi się sposób narzutu i nagonki na proponowane  sposoby ( Pani X - stosuje głodówki sokowe, więc te poleca. Pani Y - uważa, że trzeba stosować post bezmięsny albo Dąbrowską i też tylko tego

Nasz drugi mózg. Jelita.

Od dłuższego czasu słyszymy, że zdrowie i dobre samopoczucie buduje się od środka. Żadna dieta, nadmierny wysiłek fizyczny czy suplementacja nie będą dawały efektów, jeśli wcześniej nie zadbamy o ph organizmu (równowaga kwasowo/zasadowa), a kultury bakterii w jelitach nie będa wspierały naturalnej bariery ochronnej. Poszerzając wiedzę, natknęłam się na tekst, który może i nic nowego

Detoks.

Najtrudniej jest zacząć. Rozumiem to, bo mam podobnie. Różnica między nami jest taka, że mam mocno zakorzeniony nawyk i swój system odżywiania, czego Tobie życzę.  Okres między Świętami a Nowym Rokiem, to czas, kiedy wszyscy mamy mniej aktywności, albo jej natężenie spada o jakieś kilkanaście procent. Niektórzy w tym czasie robią roztrenowanie, innym brak czasu

Zatrzymaj troszkę czas…

Kolejny wspólny rok. Nie każdy analizuje osiągnięcia lub straty, nie lubimy patrzeć wstecz. Może i dobrze, bo lepiej spoglądać z nadzieją, że lepsze będzie jutro. Tyle lepsze, o ile  pewne nawyki zamienimy innymi, a w działaniach zaiskrzy modna ostatnio uważność oraz oszczędność czasu i energii.  Chciałabym wszystkim Wam życzyć spokoju i rozwagi, a dodatkowo czasu,

Zakwaszenie.

Nie chcę kraść Waszego czasu na czytanie elaboratów, dlatego podsunę temat, który może zmienić nieco myślenie na temat żywienia, sportu, a także procesu regeneracji. Wszystko oczywiście w celu uzyskania homeostazy. Kiedy ktoś mnie pyta, "jak poradzić sobie ze sobą", jak wprowadzić organizm w stan równowagi lub co zrobić, żeby poprawić swoje samopoczucie i wygląd, odsyłam

Trening kompletny.

Zastanawialiście się kiedyś skąd wzięły się Wasze upodobania treningowe i jaki jest powód, że jednym dużo lepiej idzie zbudowanie mocnej klaty, a innym bardziej po drodze w treningu tlenowym? Powodów oczywiście jest więcej niż jeden natomiast za najważniejsze uważa się historię treningową (kiedy tworzy się proporcja białych do czerwonych włókien mięśniowych), genotyp sylwetkowy oraz naturalną

Zoom na cukier -> TAGATOZA.

Nie wiem czy bardziej jest to spowodowane moją pracą, a może też dbałością o zdrowie, ale staram się uważnie czytać etykiety kupowanych produktów. Sama gotuję. W restauracjach trochę wymyślam z posiłkami. Piję głównie wodę, albo wytrawne wino. Piekę na zamiennikach cukru ... i staram się kontrolować dostarczanie białego do organizmu. Jasne!, że nie zawsze się

Cześć, wróciłam.

Troszkę mnie tu nie było, fakt, ale chyba lepiej późno niż wcale. Wracam. Jestem z tematem, który zaobserwowałam jako palący i wymagający kilku zdań wyjaśnienia. ŻARCIE. METABOLIZM. A MOŻE NIE DOJEM? CAŁY DZIEŃ NIE BĘDĘ JEŚĆ BO NIE MAM CZASU, A WIECZOREM SE COŚ SZAMNĘ, JAK JUŻ USIĄDĘ PO ROBOCIE. NA LEPSZE SPANIE. . .